تغییر چهره کار پاره وقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر و پیامدهای آن (حداقل در سریلانکا)

تغییر چهره کار پاره وقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر و پیامدهای آن (حداقل در سریلانکا)

1985 زمانی که من دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه ایالتی کنت ، کنت ، اوهایو بودم. در ژانویه 1986 ، من یک کار نیمه وقت را در کارخانه گرمایش در دانشگاه شروع کردم - جمعه ها و شنبه شبها ساعت 8 صبح صبح کار می کردم و بر سیستم های نظارت ساختمان Johnson Controls و Honeywell نظارت می کردم. وظیفه من این بود که هر زنگ هشدار را بررسی کنم (و فرد لعنتی همیشه بوق می زد) و در صورت لزوم با رادیو با نگهبان مراقب وظیفه تماس بگیرم و به او بگویم که هر جا که هست کنار بیاید و مشکل را بررسی کند. گاهی اوقات ما نیز تماس می گرفتیم و من مرکز تماس بودم. 3.35 دلار در ساعت برای کار ، منهای مالیات پرداخت کردم.

Merrill هال ، دانشگاه ایالتی کنت خانه ریاضی گروه در 1985. معافیت از شهریه و سپس دستیاری فارغ التحصیلی. من با 640 دلار در ماه ثروتمند بودم.

بسیاری از همکاران من در رشته ریاضی کاربردی/CS نیز در مشاغل مختلف کار می کردند. دانشجویان خارجی مانند من فقط به دلیل مقررات ویزا مجاز به کار در محوطه دانشگاه بودند - این بدان معنا بود که مشاغل از کار در کافه تریا تا سرایداری گرفته تا مناطق مختلف دانشگاه که به حداقل دستمزد نیاز داشت متغیر بود. دانشجویان آمریکایی (و سایرین که واجد شرایط کار در خارج از کشور هستند) نیز از تجمل همبرگر استفاده می کردند. نکته کلیدی این است که تمام این کار پاره وقت به حرفه حرفه ای آینده ما مربوط نمی شود.

2015 30 سال سریع و من آخرین مصاحبه کننده برای هر کارمند WSO2 هستم - این بدان معناست که من با همه مصاحبه کرده ام که در شرکت کار می کند در سال گذشته (2015) ، باید بگویم که شاید 75 درصد از دارندگان مدرک علوم کامپیوتر که برای WSO2 برای مشاغل مهندسی مصاحبه کرده ام ، کار توسعه پیمان پاره وقت را به عنوان راهی برای کسب پول جیبی انجام داده اند.

< img src = "https://cdn-images-1.medium.com/max/426/1*C3X9GrTowpOaJZB6B8BDBA.png"> دفتر WSO2 کلمبو.

همه این مهندسین در حال ساخت ، در سری لانکا ، با انجام کار در سایت هایی مانند Elance ، ODesk ، و Freelancer ، به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند که حداقل برای دانشجویان یک استاندارد تقریباً معیارهای سریلانکایی را به دست می آورند: صدها دلار در ماه و در برخی موارد بیش از 1000 دلار در ماه. این روندی است که من سال گذشته متوجه آن شدم اما درصد افرادی که این کار را انجام می دهند اکنون بسیار بیشتر است.

و البته برای آنها و خریداران منطقی است- حداقل دستمزد ایالات متحده در حال حاضر می تواند تا 10 دلار باشد /ساعت و کار فنی هزینه بسیار بیشتری را پرداخت می کند. با این وجود ، می توانید کارهای خود را در یکی از سایت های فریلنسینگ خریداری کرده و در حال حاضر با استفاده از جمعیت دانشجویی جهانی نیز کار خود را به مراتب کمتر انجام دهید.

من با آن مشکلی ندارم - به Uberization "IT خوش آمدید. خدمات فعال شده " (اگر از یک مکان خارج از مرکز فروشگاهی استفاده می کنید ، باید نگران باشید. از این بابت خوشحالم!)

آیا ما مشکلی داریم؟ تعداد کمی فارغ التحصیل تازه در سریلانکا وجود داردحقوق ماهیانه 1000 دلار دریافت کنید حقوق اولیه WSO2 LK برای فارغ التحصیلان مهندسی 4 ساله در حال حاضر Rs است. 120،000 در ماه - با کاهش ارزش LKR و افزایش USD که در حال حاضر مانند 850 دلار در ماه است. حقوق ما در بالاترین محدوده حقوق اولیه در بازار LK قرار دارد ، اما بالاترین نیست (هنوز) - من برخی از انواع شرکت های خدمات دریایی را که حدود 10 روپیه استخدام می کنم می دانم. حتی 40،000 در ماه حدود 25 cost هزینه دیگر برای مشارکت های قانونی ، مزایا و البته گزینه های سهام وجود دارد.

در این زمینه ، این یک چالش برای کسی است که شغلی را متوقف می کند تا کار آزاد کار نیمه وقت را که انجام می دهند متوقف کند-آنها این کار را به عنوان دانشجوی تمام وقت انجام داد تا مطمئناً بتوانند آن را به عنوان کارمند تمام وقت نیز مدیریت کنند. مایل به کار هستم Uberization.

در عین حال ، برای موفقیت یک مهندس در یک شرکت محصولی مانند WSO2 ، آنها باید قلب و روح خود را به مواردی که روی آنها کار می کنند متعهد کنند. رقابت در سطح جهانی ، ایجاد فناوری برنده ، ایجاد ایده های جدید و بدیع بدون تمرکز بر روح و قلب و اشتیاق 200 درصدی که انجام می دهید غیرممکن است.

بسیاری از ایده های جالب فنی من من در ساعات تعطیل آمده بودم و نه در "کار". اگر ساعت های تعطیل شما صرف می شود تا سر مشکل دیگری تنظیم شده باشد ، چنین ایده هایی ممکن است هرگز به وجود نیاید. فقط کار نمی کند شما هرگز در هیچ کاری با هیچ تعهدی جز تعهد کامل بهترین نخواهید شد.

من در تلاش هستم که به مردم توصیه کنم. در یک سطح ، من نمی خواهم کسی را از به دست آوردن تمام توان خود منع کنم - و در بسیاری از موارد این جوانان با کمک های مالی مانند حمایت از خانواده خود کارهای خارق العاده ای انجام می دهند.

در عین حال ، تفاوت شغل از طریق شغل راهی است به جای اینکه فقط برای حقوق و دستمزد کار کنید. اگر تلاش شما فقط روی کار انجام شود ، شغلی نخواهید داشت.

اگر می خواهید در زندگی واقعا موفق باشید ، مهم این است که در 20 سالگی ، در عین حال ، الاغ خود را خالی کنید. زمان گذراندن عمر در آن سالها یودانجایا این موضوع را در این وبلاگ اخیر بسیار فصیح تر توضیح داده است.

آیا کسب تمام پول در 20 سالگی مظهر سخت کوشی است؟ من فکر نمی کنم اولین شغلی است که شما را از جهات مختلف برای آینده خود تعیین می کند و فرهنگ ، ارزش ها ، اصول ، اشتیاق ، انرژی ، عشق و علاقه ای که در آنجا ایجاد می کنید چیزی است که شما را به یک حرفه یا مجموعه ای از مشاغل تبدیل می کند.

بنابراین این واقعاً یک مبادله بین دیدگاه های کوتاه مدت و بلند مدت است. اگر هدف شما این است که حداکثر درآمد را در کوتاه ترین زمان به دست آورید ، فروش مهارت های خود به خریداران ساعتی کارساز است. فناوری آن را به گونه ای ساخته است که هرکسی می تواند آن را انجام دهد .. و سیستم های رتبه بندی و شهرت خود اصلاح کننده طبیعی هستندمکانیزمی برای جایگزینی شیوه مدیریت پروژه CYA در دنیای قدیم.

با این حال ، اگر می خواهید شغلی بسازید ، به نظر من بهترین کار این است که در طول این مدت با قلب و سر خود و هر قسمت دیگر آن را به کار بگیرید. اولین شغل خود را و کار الاغ خود را خاموش. تا می توانید بیشتر یاد بگیرید. همه چیز را به چالش بکشید. "دیدگاه های قوی ضعیف" (مارک آندریسن) یا "سرسخت در بینایی ، انعطاف پذیری در جزئیات" (جف بزوس) یا "بی رحمانه ، پرشور" یا "بسیار همسو ، سست" - به عبارت دیگر ، نوع مناسب را توسعه دهید.

پول جاری خواهد شد و آن رودخانه شما را به سمت پایین دست پیش خواهد برد تا موجی از آب سفید که در حال حاضر از آن لذت می برید - تا زمانی که نسل بعدی کارشناسی ارزان قیمت شما را گران کند.

توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که نمی توانید کارهای فنی دیگر را انجام دهید یا نباید انجام دهید. برعکس ، من همیشه مردم را تشویق می کنم که در برخی پروژه های منبع باز دیگر نیز شرکت کنند. اما آوردن پول نقد به معادله تغییر می کند که در آن صورت انگیزه رضایت از خود یا کنجکاوی یا هر چیز دیگری نیست ، بلکه فقط اندکی دلار است. درآمد خود را در کوتاه مدت افزایش دهند. از این رو ، به طور واضح کار ساعتی پاره وقت یک کار عالی است. با این حال ، خوب فکر کنید و بفهمید که احتمالاً با رشد بلندمدت برای موفقیت کوتاه مدت معامله می کنید و این کار را با وجدان راحت و به دلایل مناسب انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد